Maksun hakeminen

Yritys- ja hanketukien maksua haetaan Hyrrä -asiointijärjestelmässä mutta paperisena jätetyn tukihakemuksen maksu haetaan kirjallisena, omalla lomakkeellaan. Teemahankkeen alahankkeiden maksut haetaan aina kirjallisena. Maksuhakemusten määräajat ja muut maksun hakemisen ehdot on kerrottu tukipäätöksessä.

Hyrrässä maksuhakemus löytyy tukihakemuksen viimeiseltä välilehdeltä (Päätös -välilehti), alasvetovalikosta voit valita joko maksuerän tai loppumaksun. Tulostettavan maksuhakemuslomakeen löydät tämän sivuston Oikopolut -valikon kautta.

Maksuhakemukseen tarvittavat liitteet

Kaikkiin maksuhakemuksiin

  1. Pääkirja hankkeen kustannuspaikalta maksuhakemuksen ajalta
  2. Laskukopiot
  3. Kopiot tiliotteista
  4. Kopiot mahdollisista ilmoituksista tai esitteistä, jos niistä on syntynyt hankkeelle kustannuksia
  5. Jos hankkeeseen sisältyy palkkoja, henkilöstön hyväksytyt työajanseurannat ja matkalaskut sekä palkkalaskelmat
  6. Yleisötilaisuuksien osallistujalistat (ei koske esim. messuja)
  7. Mikäli hankkeella on ohjausryhmä, kokousten pöytäkirjat maksuhakemuksen ajalta
  • Loppumaksuhakemuksiin lisäksi

    • rakentamishankkeissa 100 %:n valmiusastetodistus
    • pienten investointien osalta valokuvat voivat korvata paikan päällä tehtävän tarkastuksen
    • kehittämishankkeiden osalta loppuraportti
    • kaikkien hankkeiden osalta seuranta- eli indikaattoritiedot

Ohjeet ja oppaat